نمای ساختمان

زیبایی و خوش سلیقگی در طراحی نمای ساختمان بسیار مهم است. حتی از ظاهر یک ساختمان می توانید بفهمید چقدر می توان به عنوان بررسی اولیه به آن اعتماد کرد. نمای سنگی که از سنگ های مرغوب و گرانیتی استفاده کرده باشند هم مقاوم تر و هم پاک کردن آن آسان تر است.

نقشه خانه

از اساسی ترین قسمت های انتخاب خانه توجه به نقشه و پلان خانه است. نقشه و پلان خانه و نحوه تقسیم بندی فضا در آن بسیار پر اهمیت است. شما به ازای هر متر زیربنا، میلیونی هزینه کرده اید پس باید طرح خانه به گونه ای باشد که کمترین میزان هدر رفتگی و پرتی را داشته باشد.

تناسبات پلان و تقسیم بندی فضای خانه باید اصولی باشد و فضاهای عمومی از خصوصی تفکیک شده باشد. باید بررسی کنید که نحوه حرکتتان در بنا چگونه است. باید مسیر رفت و آمد در محیط خانه موانع کمتری داشته باشد.البته بخش مهمی از این موضوع به نوع چیدمان داخلی برمی گردد. اما به هر حال گاهی طراحی داخلی به گونه ای است که برای چیدمان به محدودیت برخواهید خورد.

در فضای مسی نور خیلی اهمیت دارد. اگر نور مناسب فراهم نباشد مجبورید ساعات طولانی از روز را چراغ روشن کنید و فضای خانه از نور طبیعی محروم و دلگیر میشود. جدا از مسایل فنی معماری و زیبایی شناسی، نور به علت بار گرمایی و خاصیت میکروب‌کشی که دارد، می‌تواند در سلامت فضای درونی خانه موثر باشد.

در شهرهای بزرگ جهت شمالی جنوبی برای نورگیری بهتر است و برای خانه این یک امتیاز محسوب می شود. برای اطمینان از نور مناسب ساختمان در چندین نوبت شبانه روز از خانه بازدید کنید. فضاهای غیر معمول، زوایای نامناسب و دیوارهایی که جایگاه درستی ندارند فضای پرت ایجاد کرده و خانه را کوچک تر از ابعاد زیربنای آن نشان می دهد و در چیدمان خانه مشکل ایجاد خواهد کرد.

امکانات و تاسیسات ساختمان

هنگام خانه امکانات خانه مانند خط تلفن، کلیدهای برق، لامپ ها و شیرآلات را بررسی کنید.

اگر خانه در طبقات بالایی ساختمان قرار دارد حتما فشار آب را بسنجید.

برای تحقیق در سیم کشی خانه جعبه فیوز را بررسی کنید تا قدیمی نباشد.کلیدهای برق را تست کنید و اگر لامپها روشن نشدند تحقیق کنید که لامپ سوخته است یا سیم کشی ساختمان مشکل دارد.

لوله های آب و دیگ موتورخانه نباید فرسوده و قدیمی باشند. شیر فلکه را برای مشاهده فشار آب و سالم بودن لوله ها بررسی کنید.

از سالم بودن رادیاتورها اطمینان حاصل کنید.

به فشار گاز و کیفیت و چگونگی لوله کشی گاز در داخل ساختمان توجه کنید.

با توجه به گران شدن قیمت حامل های انرژی به جدا بودن کنتور آب و برق و گاز در ساختمان توجه کنید تا درگیر حساب و کتاب های سهم پرداخت مصرفی هر واحد از ساختمان نشوید.


خدمات اسباب کشی خانه ,ساختمان ,فضای ,بررسی ,توجه ,فشار ,بررسی کنید , خانه ,سالم بودن ,ساختمان توجه ,توجه کنید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

الان بخر تحویل بگیر اخبار روز ماشین های کنترلی کلبه مهارت آموزی_19 ~ Together With Pandas ~ تیتر اخبار از خبرگزاریها